Η επιλεκτική ανάγνωση του Δαρβίνου, η οποία περιορίζεται στην Καταγωγή των Ειδών παραγνωρίζοντας την Καταγωγή του Ανθρώπου, και του Φρόυντ η οποία περιορίζεται στην θεωρία της ψυχανάλυσης παραγνωρίζοντας την σημαντική γνώση που συγκρότησε σχετικά με τις αφετηρίες του πολιτισμού, της ηθικής, της εξουσίας και της αντιεξουσίας, θα μπορούσε να οφείλεται και σε τυχαίους παράγοντες.
Το πιθανότερο όμως είναι πως καθώς τέτοιες γνώσεις αποτελούν κίνδυνο για όλα τα υφιστάμενα κυρίαρχα κοινωνικά ιδεολογήματα, δεν προωθούνται ως εργαλεία κοινωνικής αυτογνωσίας και χειραφέτησης ή πιο σωστά, αποκρύπτονται μεθοδικά.
Αυτοί που στον Φρόυντ αναγνωρίζουν έναν βαρετό αστό που καταπιάστηκε με την ομφαλοσκόπιση και την μεγαλοαστική ανία αποκρύπτουν τις σημαντικές σκέψεις του μέσα από τις οποίες τίθενται υπό αμφισβήτηση οι κυρίαρχες αντιλήψεις για τις αφετηρίες του πολιτισμού και της κοινωνικής οργάνωσης.
Η απόκρυψη δε των σκέψεων του Φρόυντ που αναφέρονται στην προέλευση της εξουσίας αλλά και στις αρχέγονες πρακτικές κατάρριψής της μπορεί να θεωρηθεί σκόπιμη καθώς τέτοιες σκέψεις αμφισβητούν όχι μόνο την παρούσα εξουσία του οικονομικού πλούτου αλλά και κάθε εξουσία.
Αντίστοιχα, οι θέσεις που πρωτοπαρουσιάζονται από τον Δαρβίνο στην Καταγωγή του Ανθρώπου και εμπλουτίζονται ασταμάτητα έκτοτε, προβάλλοντας την νοήμονα σεξουαλική επιλογή και την νοήμονα επιλογή γενικά, ως έναν σημαντικό παράγοντα εξέλιξης, σημαντικότερο σε κάποια είδη από αυτόν της φυσικής επιλογής, αποτελούν κίνδυνο για κάθε αυτόκλητο γνώστη των νομοτελειών καθώς η δυνατότητα της νοήμονος επιλογής ακυρώνει κάθε νομοτέλεια μαζί και κάθε αυτόκλητο ερμηνευτή του νομοτελειακού μέλλοντος.
Το πιθανότερο όμως είναι πως καθώς τέτοιες γνώσεις αποτελούν κίνδυνο για όλα τα υφιστάμενα κυρίαρχα κοινωνικά ιδεολογήματα, δεν προωθούνται ως εργαλεία κοινωνικής αυτογνωσίας και χειραφέτησης ή πιο σωστά, αποκρύπτονται μεθοδικά.
Αυτοί που στον Φρόυντ αναγνωρίζουν έναν βαρετό αστό που καταπιάστηκε με την ομφαλοσκόπιση και την μεγαλοαστική ανία αποκρύπτουν τις σημαντικές σκέψεις του μέσα από τις οποίες τίθενται υπό αμφισβήτηση οι κυρίαρχες αντιλήψεις για τις αφετηρίες του πολιτισμού και της κοινωνικής οργάνωσης.
Η απόκρυψη δε των σκέψεων του Φρόυντ που αναφέρονται στην προέλευση της εξουσίας αλλά και στις αρχέγονες πρακτικές κατάρριψής της μπορεί να θεωρηθεί σκόπιμη καθώς τέτοιες σκέψεις αμφισβητούν όχι μόνο την παρούσα εξουσία του οικονομικού πλούτου αλλά και κάθε εξουσία.
Αντίστοιχα, οι θέσεις που πρωτοπαρουσιάζονται από τον Δαρβίνο στην Καταγωγή του Ανθρώπου και εμπλουτίζονται ασταμάτητα έκτοτε, προβάλλοντας την νοήμονα σεξουαλική επιλογή και την νοήμονα επιλογή γενικά, ως έναν σημαντικό παράγοντα εξέλιξης, σημαντικότερο σε κάποια είδη από αυτόν της φυσικής επιλογής, αποτελούν κίνδυνο για κάθε αυτόκλητο γνώστη των νομοτελειών καθώς η δυνατότητα της νοήμονος επιλογής ακυρώνει κάθε νομοτέλεια μαζί και κάθε αυτόκλητο ερμηνευτή του νομοτελειακού μέλλοντος.